Publicatiedatum: 09-07-2015

Nieuwscategorie:

Vacatures, vrijwilligers maken de club!


VACATURES

Het is geen geheim: zonder vrijwilligers kunnen we geen club
draaien.

Op twee plekken begint het gebrek aan vrijwilligers nijpend
te worden. We hebben dringend ondersteuning nodig bij de barcommissie en bij de
Jeugd Activiteiten Commissie.

Barcommissie

Het belangrijkste dat we nu moeten opvullen is de taak van
coördinator. De taken van de barcommissie bestaan uit de meest uiteenlopende
bezigheden.

Voorraadbeheer  (hoeveel hebben we nodig, is er genoeg, ook gezien de houdbaarheid en geplande
clubactiviteiten?)

Inkoop (er moet
besteld worden, hoeveel, zijn er aanbiedingen?)

Kassa  (moet worden ingeregeld, pin moet werken, de
kas moet worden beheerd, contact moet worden aangemeld en afgestort)

Assortiment  (sluit het nog aan bij de wens van de leden, zijn er producten die niet lopen?
Maken van allergenen kaarten en bijhouden SHV)

Schoonmaak en
gevonden voorwerpen
(na activiteiten moet er worden schoongemaakt ->
communiceren naar de schoonmaakdames)

Contactpersoon bij teamactiviteiten (voorwaarden doorgeven,
evt zorgen voor extra inkoop)

Contactpersoon bij
evenementen
(bv jongste jeugddag, Rabo jeugdhockeytoernooi, extra inkoop,
barbezetting, schoonmaak)

Meedenken over
uitvoeren/handhaven alcoholbeleid

Praktisch : wegbrengen
van glas en oud papier, legen van de prullenbakken in en om het clubhuis,
zorgen dat de vuilcontainer op tijd aan de weg staat

Bardienstschema maken

Barhoofd (een
aantal zaterdagdelen per seizoen ben je verantwoordelijk voor de bar)

Wij hebben nodig:



1.       Iemand die in staat is een geheel te zien in al
deze losse taken. Je hoeft deze taken niet zelf uit te voeren, je hoeft ook
niet je bedje op de club neer te zetten maar je signaleert wel wanneer er
problemen ontstaan of dingen uit de pas lopen.



2.       In alle bovengenoemde taken hebben we hulp
nodig. Sommige taken doe je alleen, andere taken met meerdere. Je hoeft geen
wielen uit te vinden.

Jeugd Activiteiten Commissie

Wij hebben nodig:



1.      

Ook hier hebben we een coördinator nodig. Iemand
die het overzicht heeft van alle activiteiten in een seizoen. Dit zijn er 6-7.
Iedere activiteit is op zichzelf staand en erg overzichtelijk. Van alle
activiteiten zijn goede draaiboeken die ieder jaar worden bijgesteld. De taak
van de coördinator is per activiteit het op tijd aansporen om in actie te
komen, het doorlopen van het draaiboek, de taken te verdelen en achteraf te
evalueren of alles goed is verlopen.



2.       Vaders/moeders die op de activiteit zelf kunnen
helpen met de uitvoering. Van deze ouders maken we een lijst zodat we indien
nodig kunnen bellen.


       Penningmeester

Met ingang van 1 oktober 2015 hebben wij nodig:

Een financieel expert met een hands-on instelling en visie
die een zinvolle uitdaging zoekt. We hebben een plekje voor je binnen ons
gezellige bestuur en je helpt de club weer een paar jaar vooruit.

De penningmeester draagt zorg voor alle financiële zaken
waarmee de vereniging te maken heeft, alle financiële transacties, het innen
van de contributie en het voeren van een goede boekhouding via Twinfield.
Daarnaast is de penningmeester ook verantwoordelijk voor het aanvragen van de
subsidies en het verkrijgen van andere
financiële ondersteuning, i.s.m. de sponsorcommissie.

Waar kan je je
opgeven of meer informatie krijgen?

Vind je het leuk om te helpen? Stuur een mailtje naar secretaris@hcalkemade.nl en Carla
beantwoordt al je vragen. Uit eigen ervaring kunnen wij allemaal zeggen: het is
gewoon leuk om wat voor de club te doen. Het is gezellig en je zult verbaasd
staan hoe snel je erin rolt.